Ogród jest nadal wybierany przez Niemców jako ulubione miejsce spędzania wolnego czasu. Zgodnie z wynikami badania on-line przeprowadzonego przez Ipsos Observer w imieniu Quelle aż 41 proc. ankietowanych latem spędza właśnie czas w ogrodzie. To, co jest szczególnie interesujące to fakt, że aby cieszyć się własnym kawałkiem zielonej przestrzeni Niemcy są gotowi zrezygnować z kilku rzeczy. Aż 52.5 proc. osób podczas cieplejszych miesięcy rezygnuje z oglądania telewizji na korzyść przebywania w ogrodzie, a prawie 42 proc. z wypoczynku na kanapie. To dobra wiadomość dla producentów i dystrybutorów asortymentu outdoor, na który systematycznie rośnie popyt. Warto dodać, że wzrasta sprzedaż produktów wysokiej jakości. Klienci poszukujący grilli, sprzętu ogrodniczego oraz nawozów i środków ochrony roślin, oczekują, że produkty będą dostosowane do ich indywidualnych potrzeb, trwałe i wygodne. Wszystkie te tendencje zostaną zaprezentowane przez około 1,700 wystawców podczas targów Spoga+Gafa, które odbędą się w Kolonii od 2. do 4 września.
Co w trawie piszczy
Wyniki badania wskazują, że młodsi konsumenci szczególnie chętnie spędzają czas w ogrodzie, do którego kupują produkty przede wszystkim eleganckie. Na sezon 2013 producenci przygotują dla nich specjalną ofertę, w której znajdą się meble ogrodowe o swobodnym designie, oryginalne, a nawet żartobliwe w formie, przede wszystkim jednak wygodne i przytulne oraz wykonane z materiałów wysokiej jakości.
W 2013 roku najmodniejszym kolorem będzie niebieski, odpowiadający popularnemu morskiemu stylowi. To barwa, która stwarza atmosferę spokoju i wolności. Niebieski będzie doskonale wyglądał w połączeniu z białymi albo beżowymi i brązowymi elementami. Dla odważniejszych klientów trzeba zadbać o dostępność w ofercie dodatków w jaskrawych kolorach. Ważną tendencją dla biznesu ogrodniczego jest zacieranie się granic pomiędzy wystrojem ogrodu, a mieszkaniem. Widoczna jest skłonność do czynienia ogrodu, balkonu i tarasu równie eleganckim, jak wystrój mieszkania.
Zmiany nastąpią także w asortymencie barbecue, tradycyjne modele grilli nie będą już tak popularne. Konsumenci poszukują zindywidualizowanych modeli dostosowanych do ich potrzeb. Aby spełnić te wymagania, producenci będą proponować grille w jaskrawych kolorach, takich jak różowy, zielony i czerwony. Dla fanów sportów grupowych przygotują produkty w kolorach drużyn piłki nożnej, ręcznej i hokeja.
Sprzęt ogrodniczy? Trwałość przede wszystkim
Konsumenci coraz częściej kupują sprzęt wysokiej jakości, oczekują produktów trwałych. Co jest szczególnie ważne dla tego sektora, to dbałość o ochronę środowiska. Producenci podkaszarek i kosiarek zarówno elektrycznych, jak i spalinowych koncentrują się na redukowaniu zużycia energii. Silniki nie powinny wytwarzać żadnych spalin i hałasować. Dla klientów duże znaczenie ma także wygoda. Najnowsze modele są łatwe w obsłudze, a ich funkcjonalność jest ciągle optymalizowana.
Producenci chcą również coraz bardziej dostosowywać produkty do indywidualnych wymogów konsumentów. Dlatego na rynku zwiększa się liczba ergonomicznych produktów, coraz częściej siekiery, szufle i piły są przeznaczone dla leworęcznych użytkowników. Producenci zwracają również szczególną uwagę na przystosowanie narzędzi do potrzeb osób powyżej 50 roku życia.
Eleganckie dodatki? Ekologia i ochrona roślin
Eleganckie wazony, zastawa stołowa i kolorowe tkaniny są niezbędne w każdym ogrodzie, na tarasie czy balkonie. Modne będą romantyczne wzory, jaskrawe kolory i rzeźbiarskie formy.
Jednocześnie, następuje powrót zwolenników ogrodu warzywnego, który może być łączony z roślinami, drzewami owocowymi lub krzewami. Zgodnie z tym rozwojem, producenci stwarzają systemy dla ogrodnictwa w mieście. Przy pomocy pokojowych szklarni sztucznie oświetlonych albo ekologicznych miejskich systemów ogrodowych, mieszkańcy miasta również mają okazję, by uprawiać warzywa.
Ochrona środowiska jest główną tendencją również w dziedzinie nawozów i środków ochrony roślin. Oferta obejmuje produkty od homeopatycznych pestycydów do ekologicznych nawozów, które bronią przed zanieczyszczeniem gleby, wody gruntowej i powietrza. Producenci również zaczęli dodawać element marketingu mobilnego do produktów. Kody QR są coraz częściej drukowane bezpośrednio na opakowaniu.